dilluns, 22 de desembre del 2014

Conclusions finals



A continuació presentem l’última entrada del bloc a mode de conclusió. Al llarg de tot aquest semestre, la realització d’aquest treball ens ha servit per posar en pràctica molts aspectes teòrics ja adquirits prèviament. Per dur a terme aquest treball hem elaborat un bloc que pretén mostrar i compartir el nostre procés d’aproximació i raonament envers l’ésser viu escollit. L’objectiu al llarg del treball, ha sigut actuar com a futures mestres, plantejant-nos preguntes aplicables a l’aula amb els infants. Per formular aquest seguit de preguntes hem tingut en compte conceptes teòrics presentats a l’àrea de Didàctica de les Ciències Naturals.

Cal dir que, tot i tenir força clars aquests aspectes teòrics, hem tingut algunes dificultats per dur-los a la pràctica. La manera de treballar i presentar les entrades ha anat evolucionant. Al principi, les qüestions investigables eren força puntuals, no es connectaven entre elles i, per tant, no englobàvem altres punts i temes. A més a més, se centraven únicament en els peixos, deixant de banda qüestions més extrapolables. Vam poder adonar-nos, però, que ens feia falta anar més enllà, duent a terme una conversa enfocada a tractar eixos transversals, que després ens servissin per treballar en diferents direccions i aconseguir investigacions molt més enriquidores.

Aquest canvi de mirada ens ha ajudat a demostrar que com a futurs mestres, no podem pretendre fer-ho tot bé des d’un principi i que hem d’estar en contínua formació per tal d’anar-nos modelant cada dia. A partir dels nostres errors incials, hem anat millorant la nostra manera de presentar i elaborar les diverses investigacions. Creiem que la nostra evolució ha estat significativa i molt enriquidora per a la nostra formació com a futurs mestres.

Altrament, la metodologia emprada basada en l’observació directa de l’ésser viu, ens ha permès ser més conscients de la importància de treballar amb els infants a través de la interacció amb el medi i amb els altres. Ha sigut molt enriquidor i motivador disposar dels peixos i poder-los observar i analitzar en primera persona. D’aquesta manera hem pogut percebre molt detalls que, segurament, d’una altra manera se’ns haguessin passat per alt. A més a més, creiem que d’aquesta manera també es potencien els valors de la responsabilitat i treball en grup, així com també, ajuda als infants a ser conscients del que implica i comporta la cura d’aquest ésser viu.

Per finalitzar, voldríem dir que aquest treball ha sigut una aproximació directa envers una metodologia que constantment se’ns fa referència a l’aula però no havíem tingut l’oportunitat de dur-la a terme d’una manera tant pràctica. Així doncs, queda comprovat que amb els infants, no ens podem basar només en aspectes teòrics i hem d’anar més enllà, investigant, analitzant, experimentant i reflexionant envers tot allò que volem treballar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada