A continuació
presentem l’última entrada del bloc a mode de conclusió. Al llarg de tot aquest
semestre, la realització d’aquest treball ens ha servit per posar en pràctica
molts aspectes teòrics ja adquirits prèviament. Per dur a terme aquest treball
hem elaborat un bloc que pretén mostrar i compartir el nostre procés
d’aproximació i raonament envers l’ésser viu escollit. L’objectiu al llarg del
treball, ha sigut actuar com a futures mestres, plantejant-nos preguntes
aplicables a l’aula amb els infants. Per formular aquest seguit de preguntes
hem tingut en compte conceptes teòrics presentats a l’àrea de Didàctica de les
Ciències Naturals.
Cal dir
que, tot i tenir força clars aquests aspectes teòrics, hem tingut algunes
dificultats per dur-los a la pràctica. La manera de treballar i presentar les
entrades ha anat evolucionant. Al principi, les qüestions investigables eren
força puntuals, no es connectaven entre elles i, per tant, no englobàvem altres
punts i temes. A més a més, se centraven únicament en els peixos, deixant de
banda qüestions més extrapolables. Vam poder adonar-nos, però, que ens feia
falta anar més enllà, duent a terme una conversa enfocada a tractar eixos
transversals, que després ens servissin per treballar en diferents direccions i
aconseguir investigacions molt més enriquidores.
Aquest
canvi de mirada ens ha ajudat a demostrar que com a futurs mestres, no podem
pretendre fer-ho tot bé des d’un principi i que hem d’estar en contínua
formació per tal d’anar-nos modelant cada dia. A partir dels nostres errors
incials, hem anat millorant la nostra manera de presentar i elaborar les
diverses investigacions. Creiem que la nostra evolució ha estat significativa i
molt enriquidora per a la nostra formació com a futurs mestres.
Altrament,
la metodologia emprada basada en l’observació directa de l’ésser viu, ens ha
permès ser més conscients de la importància de treballar amb els infants a
través de la interacció amb el medi i amb els altres. Ha sigut molt enriquidor
i motivador disposar dels peixos i poder-los observar i analitzar en primera
persona. D’aquesta manera hem pogut percebre molt detalls que, segurament,
d’una altra manera se’ns haguessin passat per alt. A més a més, creiem que
d’aquesta manera també es potencien els valors de la responsabilitat i treball
en grup, així com també, ajuda als infants a ser conscients del que implica i
comporta la cura d’aquest ésser viu.
Per finalitzar, voldríem dir que aquest treball ha sigut una aproximació directa envers una metodologia que constantment se’ns fa referència a l’aula però no havíem tingut l’oportunitat de dur-la a terme d’una manera tant pràctica. Així doncs, queda comprovat que amb els infants, no ens podem basar només en aspectes teòrics i hem d’anar més enllà, investigant, analitzant, experimentant i reflexionant envers tot allò que volem treballar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada